Ville Nordbergistä Avauksen uusi varatoimitusjohtaja

Ville Nordberg, Avaus

Ville Nordberg, kuva: Bao Cai, Avaus

Ville Nordberg aloittaa Avauksen varatoimitusjohtajana 7. Kesäkuuta.

Nordberg siirtyy digitaalisia palveluita sosiaali ja terveydenhuollon alalla kehittävästä Robu Oy:stä toimitusjohtajan tehtävästään Avaukselle.

Nordbergin 15 vuoden tausta IT-alalta konsultoinnista liiketoiminnan vetämiseen ja hallitustyöskentelyyn takaa hyvät eväät vahvistaa Avauksen Google-kumppanuutta, tukea Avauksen kansainvälistymisessä sekä johtaa Data Factoryn kehittämistä edelleen. Nordbergin vastuualueina on jatkossa Suomen, Saksan ja Puolan liiketoiminta.

Viimeisten kolmen vuoden aikana Avaus on muuttunut markkinointiteknologiatoimistosta data- ja analytiikkaratkaisujen tarjoajaksi pohjoismaisille ja eurooppalaisille yrityksille. Prosessin aikana Avaus on kehittänyt “Avaus Data Factoryn”, kokoelman standardisoituja työkaluja, jotka auttavat asiakasyrityksiä hyödyntämään datakyvykkyyksiään nopeasti.

“Avauksen lähestymistapa arvopohjaiseen myyntiin ja halu tehdä näkyväksi tekemisen kautta luodut tulokset herätti kiinnostukseni. Kun lähdetään asiakkaan strategisista tavoitteista ja keskitytään arvon luontiin sekä konkreettisiin tuloksiin, päästään resurssivuokrausta tehokkaampaan, nopeampaan ja kaikille kannattavampaan lopputulokseen”, Ville Nordberg sanoo.

“Datan hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin tukemisessa tekoälyn avulla on paitsi globaali trendi, myös tulevaisuuden suuri mahdollisuus yrityksille, jota haluan olla mukana kehittämässä. Avauksen strateginen kumppanuus Google Cloudin kanssa takaa meille parhaat työkalut muuttaa perinteistä konsulttialaa kohti hybridiliiketoimintamallia jossa käytetään standardoituja komponentteja nopeampien tuloksien saavuttamiseksi.” Nordberg jatkaa.

“Siirrettyämme Avauksen liiketoimintafokusta datapuolelle aloimme etsiä johtoryhmään vahvistusta joka edustaa teknisempää taustaa. Villen näytöt liiketoiminnan kehittämisen ja johtamistyylin osalta vakuuttivat. Hän on oikea henkilö viemään Avauksen askeleen syvemmälle teknologian avulla toteutettuihin datan hyödyntämismahdollisuuksiin asiakkaillemme”, toteaa Avauksen toimitusjohtaja Emma Storbacka

Avauksesta: Avaus on kumppani yrityksille, jotka pyrkivät parantamaan markkinointi- ja myyntituloksia hyödyntämällä dataa ja automaatiota. Vuonna 2007 perustettu Avaus työllistää tällä hetkellä 100 henkilöä, ja toimii Pohjoismaissa, Saksassa ja Puolassa.

www.avaus.com

Lisätietoja: