Kasvuhakkeroinnilla kriisiapua

Dec 13, 2019

Kasvuhakkeroinnilla kriisiapua:

Lääkärit Ilman Rajoja valitsi Avauksen ja tarjoaa hyviä tekoja jouluksi

Lääkärit Ilman Rajoja (Médecins Sans Frontières, MSF) on valinnut Avauksen kumppanikseen. Suomen varainhankinnassa tullaan käyttämään AI:lla terästettyjä kasvuhakkeroinnin menetelmiä. Tavoitteena on löytää ja kehittää pitkäjänteisiä lahjoittajasuhteita.

Maailmalla tunnettu, kriisi- ja epidemia-alueilla maksutonta sairaanhoitoa antava Lääkärit Ilman Rajoja on perustettu Suomeen viime vuonna. ”Kun kuulimme tästä, halusimme olla mukana auttamassa järjestön varainhankintaa”, sanoo Avauksen myyntijohtaja Ira Gylling.

Hän kertoo, että Avaus ja Lääkärit Ilman Rajoja käyttävät dataa ja analytiikkaa löytääkseen ne suomalaiset, joille puolueeton ja riippumaton humanitaarinen avustustyö on tärkeää. “Olemme aloittaneet puhtaalta pöydältä, ja ensimmäisen vuoden aikana olemme rakentaneet yhdessä edelläkävijyyttä markkinoinnin kyvykkyyksien kehittämisen kautta.”

”Koska Lääkärit Ilman Rajoja toimii ainoastaan yksityisten lahjoitusten turvin, jokaisen varainhankintaan investoidun euron pitää olla mahdollisimman tuottoisaa, jotta se muuttuu avuksi”, sanoo Gylling. Hän kertoo, että joulu on erityisen tärkeää kampanja-aikaa, koska moni suomalainen valitsee nyt pukinkonttiin vastuullisia tekoja perinteisten lahjojen sijaan.

“Valitsimme kumppaniksi Avauksen, koska heidän lähestymistapansa perustuu nopeudelle, kokeilukulttuurille ja jatkuvalle oppimiselle. Se sopii mainiosti myös humanitaarisen avustusjärjestön varainhankintaan, jossa tilanteet voivat muuttua nopeasti,” sanoo Lääkärit Ilman Rajoja -järjestön varainhankintapäällikkö Samuli Tarvainen

Tarvainen kertoo, että Avauksen kanssa yhteistyö on ollut sujuvaa. “Avaus on tuonut meille asiantuntemusta ja oman tiimimme digimarkkinoinnin syväosaaminen on kehittynyt.” Sitä on edistänyt yhteiset projektipäivät, joilla asetetaan selkeät tavoitteet. Yhteinen tekeminen myös luo yhteishenkeä ja saumatonta kommunikointia. “Olemme saaneet paljon aikaan varsin lyhyessä ajassa ja samalla kartuttaneet ymmärrystä kertoa avustustyöstämme ja palvella tukijoitamme paremmin.”

Avaus osallistuu tänä vuonna myös itse Lääkärit Ilman Rajoja -järjestön joulukeräykseen lahjoittajana. “Asiakkaamme saavat lahjaksi oman paketin, jonka avulla annetaan hätäapua kriiseissä ympäri maailmaa.”

Lääkärit Ilman Rajoja (Médecins Sans Frontières, MSF) on kansainvälinen sairaanhoitoon erikoistunut avustusjärjestö. Se antaa sairaanhoitoa aseellisten konfliktien, epidemioiden ja luonnonkatastrofien uhreille ja niille, jotka eivät pääse terveydenhuollon piiriin. laakaritilmanrajoja.fi

Avaus:Avaus auttaa yrityksiä valjastamaan dataa älykkään kasvun moottoriksi. Avauksella työskentelee 135 datan, analytiikan, kasvumarkkinoinnin ja teknologian asiantuntijaa Helsingissä, Tukholmassa, Gdanskissa ja Münchenissä.

Lisää tietoa:

Ira Gylling